| Нетрадиційне малювання корисне для розвитку творчої особистості дітей, емоційної розрядки засобами малювання, розвитку пізнавальних
психічних процесів, розвитку дрібної моторики руки у дошкільнят тощо.Ось деякі з технік:
|
Малювання
долонями Технологія малювання: посередині аркуша дитина малює ребром долоньки, або долонькою,
пальчиками. Умочує в фарбу і віддруковується на папері так, як необхідно для
того малюнка, який він зображує. Потім фарба витирається ганчіркою.
Матеріал: аркуш альбомного паперу, розетки з гуашевою
фарбою, пензлі, мокра ганчірка.
Малювання жмаканим папером або поліетиленовим кульком
Технологія малювання: розвести акварельну фарбу у блюдці. Зім'яти папір або поліетиленовий
кульок, занурити у фарбу і зробити відбиток на папері. Потім пензликом
домальовуємо деталі малюнка.
Матеріал: жмаканий папір або поліетиленовий кульок,
акварельні фарби, пензлі, блюдце, серветки, аркуш паперу.
Монотипія
Розвиває
творчість, фантазію.
Матеріал: целофан або скло (розміром з аркуш паперу), фарби будь-які, чиста
вода, папір.
Фарба плямами набризкується на скло водою й пензликом, розприскується по склу.
Потім прикладається аркуш чистого паперу й притискається пальцями. Залежно від
плям, від напрямку розтирання - виходять різні зображення. Не можна два рази -
одержати те саме зображення.
Цей спосіб можна використати при тонуванні паперу для
малювання лугів, пейзажів, фон можна одержати одноколірний і різнобарвний.
Набризкування
Матеріал:
гребінець звичайний, пензлик або зубна щітка, фарби.
Використовуючи в роботі цей спосіб малювання, можна передати напрямок вітру -
для цього необхідно намагатися, щоб бризки лягали в одному напрямку на всьому
малюнку.
Яскраво виразити сезонні зміни. Так, наприклад, листи
на ості жовтіють, червоніють раніше, ніж на березі або інших листяних деревах.
Вони на ній жовті й зелені й жовтогарячі. А допоможе передати все це
різнобарвний спосіб набризкування. Набризкуванням займаються діти 6-7 років.
Ниткографія
Розвиває
увагу, окомір, зорову пам'ять, терплячість, акуратність, фантазію, образне
мислення.
Матеріал: ворсиста нитка (ірис), аркуш оксамитового паперу (контрастний по
кольорах).
Діти викладають на аркуші оксамитового паперу малюнок
по пам'яті. Ворсиста нитка добре лягає. Але при необхідності так само легко
поправляється. Такий спосіб малювання гарний тим, що якщо дитина захоче
передати характер свого героя, йому не потрібно викладати новий, варто тільки
змінити деякі деталі й от - сумний Чебурашка або Петрушка посміхається.
Кляксографія
Малювання
ляпками. Розвиває творчість, уяву, фантазію.
Матеріал: папір, туш або брудна вода.
На аркуш паперу наносять ляпки, поверх накладається
чистий аркуш паперу. Ляпки переходять із одного аркуша на іншій. Діти
розглядають отримані ляпки, домальовують деталі або просто називають те, що
вони побачили. Фарбу на ляпках можна роздувати за допомогою трубочки.
|