Урок. Малювання декоративної квітки
Мета: розвивати художню
уяву та фантазію учнів, удосконалювати їх технічні навички.
Урок починається
перевіркою домашнього завдання. Учитель переглядає малюнки, показує кращі з
них учням, а гірші роботи докладно аналізує, вказуючи на помилки. Окремо слід
приділити увагу техніці виконання малюнків.
У вступній бесіді вчитель
демонструє розмальовані візерунками речі, репродукції з декоративних
розписів, учнівські роботи минулого року. Особливу увагу треба звернути на
елементи рослинних узорів. Можна підібрати яку-небудь квітку разом із стеблом і
продемонструвати стилізований малюнок з неї. Слід підкреслити значення
замальовок з натури для складання візерунків.
Учитель переходить до
безпосереднього пояснення уроку. Він малює на дошці стилізовану квітку або
показує на таблиці послідовність виконання завдання.
Принцип побудови малюнка
такий. Спочатку проводять вертикальну вісь, на якій відкладають основні розміри
квітки та стебла. Потім намічають загальну форму деталей: пелюсток, квітки,
листя, стебла та ін. Відбирати треба тільки найістотніше, окреслюючи всі форми
чітко, лаконічною лінією. Ні світлотіней, ні дрібних деталей вводити в малюнок
не слід. Так само площинно треба проробляти зображення фарбами (табл.).
Якщо діти не встигнуть розфарбувати малюнок у
класі, слід дати їм завдання зробити це вдома.
|