Мистецтво та художня культура у школі
Вівторок, 24.10.2017, 01:21
       Ви увійшли як $U SERNAME$ | Група "Гості" | RSS





Вітаю Вас Гість
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [0]
Заходи [0]
Художня культура [26]
Образотворче мистецтво [10]
Відомі художники [1]
Програми [0]
Методичні рекомендації [1]
Вчимо малювати [14]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Відвідувачі
Locations of visitors to this page

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 104

Форма входу

Пошук

Головна » Статті » Образотворче мистецтво

Конспект уроку образотворчого мистецтва

Урок з образотворчого мистецтва

Вч. Стовбецька С.В.

Тема. Символіка орнаменту й кольору в народній творчості. Символіка декору в мистецтві розпису писанки. Ескіз писанки

 Мета. Розширити і поглибити знання учнів про одне з найбільших свят у християнській релігії - Великдень. Познайомити з символом воскресіння Ісуса Христа - писанкою. Збагатити активний словник учнів, розвивати мовлення. Під час виготовлення писанок розвивати творчість дітей, уяву, вміння підібрати кольори. Виховувати любов до всього живого, інтерес до усної народної творчості. Активізувати творчу ініціативу учнів.

Обладнання. Слайди до теми. Плакати із зразками писанок та символів, дерев’яні писанки, вишитий рушник, олівці, фарби, пензлі.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

 Вірш читає учень ("Ця ніч навіки стала святом" М. Турока).

 Народ, радій! Христос Воскрес!

Встав над правителем Пілатом.

У дивнім сяєві небес

Ця ніч навіки стала святом.

Народ, радій! Твоє буття у вічність злинуло віднині!

Ти пам’ятай, яке життя

Заповідалося людині.

Зверни свій погляд до небес,

Простри, нарешті, вільні руки.

Христос живий! Христос Воскрес!

 

Вчитель. Наближається одне з найбільших свят у християнській релігії - Великдень. Святкується воно в Україні ще з X століття. Свято пов’язане з воскресінням Ісуса Христа, тому й має назву Великдень.

Саме цього свята і стосується тема нашого уроку. /слайд№1/

Які ж завдання та зміст уроку. /слайд№2/

Давайте перед роботою розважимося і розгадаємо загадки. /слайд№3/

(Що святіше за хліб? (Паска). В одній бочці два тіста, а не змішуються? (Яйце).

У фарбах катається, до церкви збирається? (Яйце)).

 

II. Робота над темою уроку.

Вчитель.  Чому саме яйце  символ свята? /слайд№4/

 Учень читає реферат.

( Повсюди в Україні живе прадавнє мистецтво творіння цих своєрідних художніх мініатюр, які разом з Великоднем і весною приходять у наші домівки, вселяючи надію у незнищеність життя і краси. Розквітають на писанках "квіти" й "сонечко".

Писанка - мініатюрний символ народного живопису. Провісники весни - птахи. Вони несуть яйце і виводять пташенят з настанням тепла. Найперше яйце, за легендою, мало в собі зародок цілого світу. З моменту, коли на його поверхню лягали мазки орнаменту, воно ставало святою писанкою).

               Вчитель.  Які ж  є  писанки ?  Розглянемо схему. /слайд№5/

( Крашанки – фарбовані яйця. Крапанки – яйця розфарбовані різнокольоровими крапочками, а роблять це за допомогою воску. Дряпанки – на кольоровому яйці видряпують орнамент. Мальованки – малюють олійними фарбами на світлому тлі. Писанки – восковий розпис трубочкою, писачком.)

                Вчитель. А тепер ми розглянемо види писанок /слайд№6, 7, 8, 9/.

                Учень читає реферат «Відомі українські писанкарі».

      Вчитель. Я розкажу вам про значення кольорів на писанці. /слайд№10, 11, 12, 13, 14, 15/

(Яйця, фарбовані в один колір, називають крашанками. Червона означає радість життя і любов, для молодих надія та одруження. Жовтий - уособлює місяць і зорі, а в господарстві -урожай. Блакитний - небо, повітря. Зелений - весна, воскресіння природи. Бронзовий - багата земля.)

      Вчитель. Крім кольору на писанці є безліч різних малюнків, елементів, орнаментів. Що ж вони означають і якими вони є ? /слайди№16 – 20 /

Що найчастіше зображують на писанках? /слайди№21 – 25 /

Розглянемо тепер готові писанки. /слайди№26, 27/

Сьогодні ви теж будете творцями писанок. Користуючись своєю уявою, знаннями, вмінням розмалюєте писанки. Ще виберете деякі символи для цього, допоможуть вам схеми та малюнки на дошці.

(Сонце - знак світла і життя. Бог - це світло.

Колосся і зерно - знак уособлення предків святою їжею.

Коло - знак безсмертя.

Півень - вістун дня, сторож добра проти зла.

Риба - вода - символ життя, щастя, здоров’я.)

Перед тим як розпочати роботу подивіться як можна поділити писанку перед нанесенням малюнка, це деякі варіанти а у вас можуть бути свої. /слайд№28/

   

         Практична діяльність учнів./слайд№26, 27 – під музику/

 

ІІІ. Підсумок уроку.

    Вчитель. Ваші роботи ще не закінчені, ви завершите їх вдома і підготуєте до виставки на слідуючий урок, а зараз на закінчення послухайте легенду та вірш про писанку. /слайд№29, 30/

    Учень читає легенду чи вірш.

Презентація до уроку.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: Адмін (13.01.2013)
Переглядів: 3477 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Годинник

ІКТ технології


Корисні сайти
Відділ освіти Сквирської РДА

Онлайн радіо

Copyright MyCorp © 2017Зробити безкоштовний сайт з uCoz