Мистецтво та художня культура у школі
Вівторок, 21.11.2017, 21:53
       Ви увійшли як $U SERNAME$ | Група "Гості" | RSS





Вітаю Вас Гість
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [0]
Заходи [0]
Художня культура [26]
Образотворче мистецтво [10]
Відомі художники [1]
Програми [0]
Методичні рекомендації [1]
Вчимо малювати [14]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Відвідувачі
Locations of visitors to this page

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 106

Форма входу

Пошук

Головна » Статті » Художня культура

Конспект уроку. 9кл. Художня культура

Тема. Художня культура як духовне явище. Народна і професійна культури

 Мета. Дати уявлення про особливості художньої культури роль мистецтва у її розвитку. Сприяти усвідомленню учнями  змісту поняття художня картина світу, відмінностей між матеріальними і духовними цінностями; визначити особливості художньої культури, роль мистецтва в її розвитку; сприяти формуванню в учнів загальнокультурної компетентності, ціннісного ставлення до творів мистецтва.

Хід уроку

Величие мира всегда находится в соответствии с величием духа, смотрящего на него. Добрый находит здесь на земле свой рай, злой имеет уже здесь свой ад./ Г. Гейне /

 

I. Організація пізнавальної діяльності учнів.

Прочитайте епіграф та поясніть, як ви зрозуміли слова Гейне.

II. Актуалізація опорних знань.

- Які три аспекти включає в себе поняття культура?

Культура є завжди національною, історичною, конкретною за своїм походженням і призначенням, поняття ж «світова культура» досить умовне і являє собою лише суму національних культур. Вивчають світову культуру у всіх її національних, соціальних, конкретно-історичних проявах учені найрізноманітніших спеціальностей: історики, мистецтвознавці, соціологи, філософи тощо.|дуже||вияв|

- Залежно від умов розвитку виділяються різні види культур. Назвіть їх.

ΙΙІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Ключове слово нашої теми - культура, і тому саме сьогодні ми продовжимо ознайомлюватися з поняттям «культура», дізнаємось про  народну і професійну культуру, про взаємодію культур та їх напрямки.

         І. Засвоєння нового матеріалу.

Слово вчителя.

Складові культури тісно переплетені і взаємопов’язані. Носіями культури є кожна окрема людина й усі соціальні групи, що складають суспільство. Отож, за джерелами формування культуру поділяють на народну й професійну.

1. Народна культура.

Виникла на зорі людства. Народна культура (її ще називають аматорською чи фольклором) це примітивна культура. Вона створюється аматорами-творцями, що не мають професійної підготовки й зв’язана з життям широких народних мас. Її репрезентують казки, легенди, міфи, пісні, танці. Народна культура не має конкретного автора й передається з покоління до покоління, зазнаючи при цьому змін. Як правило, ця творчість колективна, їй властиві імпровізація, етнічні особливості. За формою виконання елементи народної культури можуть бути індивідуальними, груповими, масовими.

У минулому народна культура протиставлялася культурі професійній як щось другорядне і не варте уваги освіченої людини. Інтерес до неї з’явився лише з епохи  Нового часу.

         - Назвіть види народного мистецтва. У яких формах вони знайшли відтворення в побуті?

2. Професійна культура.

З’явилась із переходом суспільства до стадії поділу розумової і фізичної праці. Професійна культура тісно зв’язана зі змістом професійної діяльності, роллю, яку вона відіграє в суспільстві, організацією робочого місця представників даної професії. На неї справляє великий вплив професійна освіта та підготовка.

З появою професійної культури виникає потреба в її розвитку, збереженні й поширенні. Цьому служать архіви й музеї, бібліотеки й театри, творчі спілки та об’єднання.  Професійна культура створюється людьми, які пройшли спеціальну підготовку і присвятили себе певному виду мистецтва. Належність результатів діяльності того або іншого автора стого фіксована і захищена авторсьим правом.

Завдання.

Доповнити речення словами, які, на ваш погляд, мають виразити сутність фрази, поняття.(учні записують відповіді до отриманих  карток)

1.     «Висока культура» створюється привілейованою частиною суспільства. Вона включає в себе мистецтво, класичну культуру, музику, літературу, живопис, філософські ідеї, скульптуру та багато іншого. Як правило, ця культура випереджає рівень сприйняття пересічної людини. Девізом цієї культури є: « Мистецтво заради…». Відповідь: «мистецтва».

2.     Народна культура створюється анонімними творцями, які не мають професійної підготовки. Народну культуру також називають …, але не за рівнем, а за походженням, або колективною. Вона включає в себе міфи, легенди, епос, казки, пісні, танці. За своїм виконанням елементи народної культури можуть бути індивідуальними (легенда), груповими (виконання пісні, танцю), масовими (карнавали тощо).

 Відповідь: «аматорською».

3. Синонім до поняття «народна культура» - …

 Відповідь: «фольклор».

4.     Професійна культура створюється окремими митцями або певною групою людей, які мають… освіту. Наприклад, співак, художник, спортсмен. Носіями такої культури є люди різних професій. Звичайно, що з цим пов’язана професійна лексика, яка є одним з джерел фразеології.

 Відповідь: «професійну».

5.     Національна культура виступає синтезом культур різних класів, соціальних шарів та груп суспільства. Своєрідність національної культури, її неповторність та оригінальність проявляється як в духовній так і в … культурі, особливостях економічного устрою, засобах ведення господарства, традиціях виробництва.

 Відповідь «матеріальній».

6.     Духовна культура або сакральна культура - це культура, яка характеризує людину та її дії як творіння...

Відповідь «Бога».

Мистецтво - незбагненне й незрівнянне.

         Його не може розум осягнуть.

         Є в ньому вічна і священна тайна,

         Що кличе людство на духовний путь.

Перевірка відповідей, обговорення.

 

3. Взаємодія культур та їх напрями.

Самостійна робота з підручником.

Ознайомитися з матеріалом на сторінці 88-89.

Бесіда.

   - Для яких верств суспільства створюється масове мистецтво?

  - Назвіть особливості релігійної та світської культур.

VІ. Рефлексія

Поняття «культура» — це явище духов­ного життя: релігійно-філософський світогляд людей, їх прагнення будувати життя за законами справедливості (політики), наука та освіта, живопис, скульптура, архітектура, музично-театральне мистецтво, література та ін. Щоправда, провести межу між культурою та цивілізацією інколи доволі складно. Наприклад, будин­ки, одяг, посуд, насамперед, мають прикладне значення, але часто вони є справж­німи витворами мистецтва. Культура на відміну від цивілізації ніколи не буває агресивною.

 VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати с.87-91.   

На вибір:

1.Виконати комунікативну вправу.

Умова. У вас беруть інтерв’ю на тему «Культурні події у житті вашого класу, школи, міста, країни». Висловіть ваше бачення цієї проблеми.

2. Підготувати доповідь.

«Елементи народної культури у творчості відомих митців».

Категорія: Художня культура | Додав: Адмін (21.01.2013)
Переглядів: 10828 | Рейтинг: 4.2/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Годинник

ІКТ технології


Корисні сайти
Відділ освіти Сквирської РДА

Онлайн радіо

Copyright MyCorp © 2017Зробити безкоштовний сайт з uCoz