Мистецтво та художня культура у школі
Вівторок, 24.10.2017, 01:24
       Ви увійшли як $U SERNAME$ | Група "Гості" | RSS





Вітаю Вас Гість
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [0]
Заходи [0]
Художня культура [26]
Образотворче мистецтво [10]
Відомі художники [1]
Програми [0]
Методичні рекомендації [1]
Вчимо малювати [14]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Відвідувачі
Locations of visitors to this page

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 104

Форма входу

Пошук

Головна » Статті » Художня культура

Як слухати музичні композиції на уроках художньої культури?
Використовуючи на уроках музичні композиції, педагог повинен сам продемонструвати учням своє ставлення до музики, до конкретного музичного твору, який пропонується дітям до сприйняття. Він повинен викликати у дітей передчуття зустрічі з чимось незвичайним, унікальним і прекрасним.
 
До слухання музики учнів треба підготувати - послухати тишу. Оскільки "музика перебуває у тиші, немов діамант в оксамиті" (Г. Нейгауз).
 
Музичний твір повинен зазвучати на уроці з достатньою силою. Якщо музика буде звучати надто гучно, то це може викликати неприємні відчуття і дискомфорт. Якщо надто тихо, то звук не розкриється, буде невиразним, не викликає емоцій у слухачів. Під час прослуховування музичного твору не слід забувати, що педагог для учнів - взірець вдумливого, уважного, натхненного слухача. Це допоможе викликати в учнів повагу до мистецтва, до виконавця, до композитора і змісту, що закладений в музичний твір.
 
Після прослуховування композиції вчитель повинен допомогти осягнути, осмислити, усвідомити почуте. Тут допоможуть запитання. Суть запитань залежить від мети, теми, завдань уроку з художньої культури. Головне - не нав'язувати власну думку, не заставляти учнів відтворювати її. Кожна дитина по своєму сприймає твір, тому може аргументовано прокоментувати саме свої враження. Проте слід намагатися, щоб учень використовував свої знання музичних засобів виразності, які відповідають програмним вимогам. Вчителю доцільно лише скеровувати думку дитини запитаннями, наприклад: "Що наштовхнуло тебе на такий висновок?", "Чому ти саме так думаєш?" тощо.
 
Під час обговорення музичної композиції не повинен звучати лише монолог вчителя. Важливе спілкування учителя з учнями, дітей між собою, учнів із прослуханим твором мистецтва.
 
На уроці доцільно використати такий інтерактивний метод спілкування, як фасилітована дискусія.
 
Що таке фасилітована дискусія?
Фасилітована дискусія - це форма педагогічного спілкування, колективного обговорення певної проблеми, що має на меті знаходження спільних рішень, досягнення консенсусу за допомогою спрямовувальних запитань і спеціальних прийомів вчителя.
Загалом, треба прагнути, щоб прослуханий твір не заставив учнів байдужими.
 
Слід пам'ятати, що сприймання творів мистецтва, в даному випадку творів
музичного мистецтва залежить не лише від того, яка композиція прозвучала, а й від майстерності педагога підібрати потрібні слова, інформацію, інтонацію бесіди з учнями.

До речі, сприйняття музики можна зробити глибшим, використавши особливості образного мислення учнів. Під час обговорення музичного твору варто використовувати наочні матеріли і навіть запропонувати відтворити характер музики у рухах.

Категорія: Художня культура | Додав: Адмін (14.05.2013)
Переглядів: 752 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Годинник

ІКТ технології


Корисні сайти
Відділ освіти Сквирської РДА

Онлайн радіо

Copyright MyCorp © 2017Зробити безкоштовний сайт з uCoz