МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ
ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ
У педагогічній практиці
образотворче мистецтво сприяє розвитку образного мислення, асоціативної
пам’яті, художньої уяви. Воно, певною мірою, впливає на внутрішній світ дитини,
залучає її до сфери людських емоцій, виховує здатність орієнтуватися в
навколишньому світі, пробуджує сприйняття прекрасного.
Отже, завдання образотворчого мистецтва в сучасній школі полягають у:
• розвитку усвідомлення явищ художньої культури та їх
ролі в житті людини, суспільства;
• вихованні активного естетичного ставлення до явищ
дійсності та мистецтва;
• систематичному та цілеспрямованому розвитку візуального
та естетичного сприймання;
• формуванні практичних навичок та умінь у різних видах
образотворчої діяльності;
• виявленні та удосконаленні художньо-творчих здібностей;
• послідовному формуванні естетичної культури
особистості.
На думку С.В.Коновець, найбільш бажаними можна вважати такі уроки
образотворчого мистецтва:
а) уроки ознайомлення з мистецькими творами (учні
ознайомлюються з окремими творами різних видів чи жанрів образотворчого
мистецтва або цілими серіями цих творів);
б) уроки вивчення творчості художників (проводяться
бесіди, лекції про творчий шлях одного або кількох митців);
в) уроки сприймання та оцінювання творів образотворчого
мистецтва (сприймання, аналіз та оцінка певного художнього твору або творів);
г) уроки оволодіння образотворчою грамотою (заняття з
композиції, малювання з натури, за темами, оволодіння різними художніми
техніками тощо);
д) уроки створення самостійних творчих робіт (втілення
задуму учнів в оригінальних творчих роботах).
За структурою сучасні уроки образотворчого мистецтва здебільшого мають
комбінований характер, дещо схожі між собою, але й відрізняються відповідно до
певної теми або типу.
|